Jagódki

  • Ogólne informacje

    Jesteśmy jagódki, czarne jagódki, Mieszkamy w lesie zielonym, Oczka mamy czarne, buźki granatowe, A rączki są zielone i seledynowe. Jest nas całkiem sporo. Dziewczynki: OLGA , GABRYSIA B. , ŁUCJA , LENA , ANIA , MARYSIA , JULKA , NIKOLA , MAJA , GABRYSIA K. , MARTA , NIKOLA , GABRYSIA. Chłopcy: MICHAŁ , OLIWIER , STAŚ S. , STAŚ G. , STAŚ K. , IGOR , MARCEL , KUBA , ANTEK , GRZESIU , KRYSTIAN.
  • Jagódki

    • Wiek dzieci:
      6 lat
    • Rozmiar klasy:
      24 dzieci
    • Wychowawca:
      mgr Violetta Ziętek
    • Drugi nauczyciel:
      mgr Luiza Wielińska
    • Pomoc nauczyciela:
      Anna Gmerek
  • Aktualności z naszej grupy

    Zobacz co słychać w grupie Jagódek
    • NNW- składka 25 zł
      Szanowni  Rodzice Bardzo przepraszam za pomyłkę. Przekazałam informację, że składka na ubezpieczenie wynosi 24 zł 🙁 Bardzo proszę tych rodziców, [...]
    • Zebranie Rady Rodziców
      Zapraszam wszystkich członków Rady Rodziców (trójki grupowe) na spotkanie w najbliższy czwartek 20.09. o godz. 16:00 Dyrektor
    • DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 22.09.2018r.
      Drodzy rodzice i przedszkolaki nasz stary płot jest już byle jaki! Więc na 22.09. godz.10 się umówimy szczotki i pędzle [...]
  • Czego się uczymy we wrześniu?

    Wrzesień 

    Jagódki po wakacjach!

    Witam wszystkich po wakacjach . Zaczynamy ostatni rok pobyty w naszym przedszkolu. Musimy w tym roku owocnie popracować , aby dobrze się przygotować
    do pójścia do szkoły. Życzę wszystkim samych miłych dni .

    Cele ogólne pracy na wrzesień

    • poznanie najbliższego otoczenia i niektórych pomieszczeń przedszkolnych; integracja grupy przedszkolnej przez wspólne zabawy ruchowe;
    • wyróżnianie i nazywanie elementów najbliższego otoczenia; utrwalenie zasad bezpieczeństwa; rozwijanie wyobraźni przestrzennej; rozwijanie pamięci wzrokowej i orientacji w przestrzeni podczas spaceru po przedszkolu zgodnie z instrukcją;
    • wprowadzenie zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej; doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami; rozwijanie słownika czynnego i umiejętności wypowiadania się na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa; poszerzanie wiedzy dzieci na temat warunków zachowania bezpieczeństwa w placówce;
    • rozpoznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy (czytanie globalne); rozwijanie umiejętności klasyfikowania i definiowania obiektów; utrwalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała;
    • integrowanie grupy przedszkolnej, doskonalenie umiejętności interpersonalnych; rozwijanie umiejętności matematycznych przez identyfikowanie i nazywanie części ciała; doskonalenie umiejętności interpersonalnych poprzez podejmowanie zabaw zespołowych;
    • doskonalenie kompetencji językowych przez rozwijanie słownika czynnego (wymienianie charakterystycznych cech lata jako pory roku); usprawnianie percepcji wzrokowej – ćwiczenie spostrzegania polegające na wyróżnianiu szczegółów ilustracji z tła;
    • doskonalenie umiejętności prezentowania pamiątek z wakacji (tworzenie kącika wspomnień); rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia (ze względu na dwie cechy); ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej;
    • poszerzanie wiedzy na temat różnych regionów Polski i świata w sposób pośredni (zdjęcia, pocztówki, wspomnienia z wakacji); rozwijanie zainteresowań czytelniczych – czytanie globalne, praca z mapą; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się według instrukcji słownej;
    • rozwijanie umiejętności matematycznych przez doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i wskazywania kierunków na mapie; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez zabawy ruchowe – poruszanie się według instrukcji słownej;
    • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – wyszukiwanie informacji w różnych źródłach; doskonalenie percepcji słuchowej – słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
    • wprowadzenie liczby i cyfry 0; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie słownika czynnego – wyszukiwanie synonimów i rymów do słów: zero, nic, pusty; wprowadzenie pojęcia dom jako azyl, poczucie bezpieczeństwa – próby tworzenia pojęć ogólnych;
    • rozpoznawanie, identyfikowanie i nazywanie określonych symboli, np. niektórych znaków drogowych, instrukcji; przypomnienie zasad bezpiecznej jazdy na rowerze; ćwiczenie percepcji wzrokowej – różnicowanie podobnych kształtów liter; rozwijanie sprawności małej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
    • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się podczas zabaw; rozwijanie pamięci wzrokowej; uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych – jak reagować w sytuacjach trudnych; doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów;
    • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się w bezpośrednich i pośrednich (internet) kontaktach z innymi ludźmi; doskonalenie umiejętności interpersonalnych;
    • utrwalenie numerów telefonów alarmowych i sposobu korzystania z nich; wprowadzenie pojęcia pojazd uprzywilejowany; rozwijanie zainteresowań technicznych i sprawności manualnej;
    • rozwijanie umiejętności matematycznych, określanie lewej i prawej strony swojego ciała; wprowadzenie litery o na przykładzie wyrazu okulary;
    • polisensoryczne poznawanie świata; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę zdań;
    • rozwijanie umiejętności matematycznych związanych ze schematem ciała – rysunek postaci ludzkiej; rozumienie potrzeby dbania o higienę własnego ciała (profilaktyka); dzielenie się swoimi spostrzeżeniami; słuchanie i identyfikowanie dźwięków z otoczenia;
    • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie w grupie; rozwijanie umiejętności matematycznych przez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu; wprowadzenie liczby i cyfry 1;
    • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze; rozwijanie kompetencji językowych, określanie głoski w nagłosie słów o prostej budowie fonetycznej.

     

    Piosenka przewodnia 

    Plac zabaw

    Sł. Małgorzata Ostojewska                                                            
    Muz. Irena Bogucka

    1.Już w oczach radość , bo słońce świeci                                                                                                
    na spacer pora iść.                                                                                                                                              
    Na placu zabaw jest dużo dzieci                                                                                                                
    bawić się chodźmy dziś.   

    Ref: Plac zabaw , plac zabaw                                                                                                                              
     tu z kolegami poznasz zabaw sto.                                                                                                            
     Plac zabaw , plac zabaw                                                                                                                                  
    w słoneczne dni odwiedzasz go.      

    2.Są tu drabinki i karuzela ,  
    każdy się kręcić chce !                                                                                                                                           
    A w piaskownicy z mokrego piasku                                                                                                        
    babki zrobimy dwie.   

    3.Miło jest huśtać się na huśtawce,                                                                                                               
    wszyscy lubimy to , że hej.                                                                                                                  
    Możemy puszczać barwne latawce ,                                                                                                   
    wietrzyku dla nich wiej .       

    4.Ciekawi świata zawsze jesteśmy,                                                                                                                    
     uczyć się każdy chce.                                                                                                                                 
    Bawić się świetnie na placu zabaw                                                                                                     
     możemy całe dnie!       

  • Nasze plany:

     

  • Informacje o Wychowawcy

    • Violetta Ziętek
      nauczyciel dyplomowany

      Violetta Ziętek

      nauczyciel dyplomowany

      Jestem absolwentką Studium Nauczycielskiego i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczycielem dyplomowanym

      Praca zawodowa sprawia mi wiele satysfakcji i przyjemności .  Każde dziecko to mały człowiek , który ma swoje prawa i  nieograniczone możliwości i tylko rolą dorosłych jest szerokie otworzenie drzwi do świata wiedzy i umiejętności.

      Wielokrotnie wcielałam się w scenarzystę i reżysera przedstawień teatralnych z powadzeniem  prezentowanych przez dużych i małych aktorów. Kocham zwierzęta duże i małe i postrzegam ludzi przez pryzmat ich stosunku do nich. Mam kota i 2 psy , które jak ich właścicielka starają się ,,żyć ze sobą w zgodzie”

      Przygotowanie:
      • Stopień:
        nauczyciel dyplomowany
      • Studium nauczycielskie w Poznaniu:
        wychowanie przedszkolne
      • UAM w Poznaniu:
        reedukacja i opieka pedagogiczna