Jagódki

  • Ogólne informacje

    Jesteśmy jagódki, czarne jagódki, Mieszkamy w lesie zielonym, Oczka mamy czarne, buźki granatowe, A rączki są zielone i seledynowe. Jest nas dziewiętnaścioro ,to całkiem sporo. Dziewczynki: OLGA , GABRYSIA B. , ŁUCJA , LENA , ANIA , MARYSIA , JULKA , NIKOLA , MAJA , GABRYSIA K. , MARTA Chłopcy: MICHAŁ , OLIWIER , STAŚ S. , STAŚ G. , STAŚ K. , IGOR MARCEL , KUBA.
  • Jagódki

    • Wiek dzieci:
      5 lat
    • Rozmiar klasy:
      19 dzieci
    • Wychowawca:
      mgr Violetta Ziętek
    • Drugi nauczyciel:
      mgr Izabela Schulz
    • Pomoc nauczyciela:
      Anna Gmerek
  • Aktualności z naszej grupy

    Zobacz co słychać w grupie Jagódek
    • Przypominajka 🙂 Zebranie dla rodziców
      Przypominamy:) W czwartek  o godz. 17:00 zebranie dla rodziców z dyrektorem i wychowawcami. Zapraszamy:)  
    • Co we wrześniu?
      12 września, godz. 10:00- wycieczka do Komendy Policji w Szamotułach (‚Jagódki”) 15 września, godz. 10:00- akcja „Sprzątanie świata- Polska”  (wszystkie [...]
    • 1%
      Każdego roku można przekazywać 1% podatku. Z góry serdecznie dziękujemy. NUMER KRS 0000031762 NIP 787-197-29-22 nr 600000060022
  • Czego się uczymy we wrześniu?

    PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ WRZESIEŃ
    Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
    Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
    Poznanie topografii przedszkola.
    Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
    Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
    Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
    Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
    Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
    Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
    Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
    Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
    Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie.
    Kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.
    Kształtowanie umiejętności nazywania prac w ogródkach warzywnych lub na polach jesienią.
    Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
    Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
    Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
    Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazu: owoce.
    Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
    Nauka piosenek i pląsów. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Nasze plany:

    WRZESIEŃ … wakacje za nami i wracamy do przedszkola .

    Przed nami wiele zadań. Wspólnie stworzymy ,,Kodeks przedszkolaka” do którego należy się stosować. Zwracać będziemy na stosowanie zwrotów grzecznościowych. Dzielić będziemy wyrazy na sylaby i wyklaskiwać rytmy oraz układać je z klocków. Omówimy różnice pomiędzy miastem a wsią oraz  zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę .   Poznamy numery alarmowe. Odwiedzimy policjantów i ratowników medycznych w ich miejscach pracy. Poznamy figury geometryczne . Następnie poznawać będziemy swoje ciało , nazywać jego części i wskazywać te , które znajdują się po prawej oraz lewej stronie, lecz także dużo mówić będziemy o zmysłach , za pomocą których poznajemy świat. Porozmawiamy o tym , jak dbać o siebie i co robić , by być zdrowym , a także dowiemy się jak powinno dbać się o środowisko i co oznaczają  pojęcia : ekologia i ekologiczny. AKCJA SPRZĄTANIE ŚWIATA. Ćwiczyć będziemy czytanie globalne , wodzenie pośladzie z jednoczesną recytacją wiersza. Poprawimy sprawność paluszków , lepiąc ludziki
    z plasteliny. Szukać będziemy cech wspólnych i różnic pomiędzy  warzywami i owocami. Będziemy przeliczać i segregować.  Podczas wielu zabaw muzycznych i rytmicznych poruszać będziemy się zgodnie ze słyszana melodią i rytmem. 

    Dużo  czasy spędzimy na świeżym powietrzu !

     

     

     

     

     

     

     

    Odwiedzimy policjantów i ratowników medycznych w ich miejscach pracy.                                                                          Poznamy figury geometryczne . Następnie

  • Informacje o Wychowawcy

    • Violetta Ziętek
      nauczyciel dyplomowany

      Violetta Ziętek

      nauczyciel dyplomowany

      Praca zawodowa sprawia mi wiele satysfakcji i przyjemności .  Każde dziecko to mały człowiek , który ma swoje prawa i  nieograniczone możliwości i tylko rolą dorosłych jest szerokie otworzenie drzwi do świat wiedzy i umiejętności.

      Prywatnie żona , teściowa i mama 2 córek ( gimnazjalistki i absolwentki UAM) Cenie ludzi szczerych , otwartych ,  energicznych i pomysłowych . Sama jestem raczej ,,umysłem ścisłym” , gdyż od szkoły podstawowej pasjonowała mnie matematyka , choć coraz częściej uzmysławiam sobie , że  ma ona dla mnie wiele do odkrycia  np. notacje wykładnicze.  Bywam humanistką , gdyż wielokrotnie wcielałam się w scenarzystę i reżysera przedstawień teatralnych z powadzeniem  prezentowanych przez dużych i małych aktorów.  Pasjonuje się urządzaniem ogrodów i hodowlą roślin doniczkowych.  W nielicznych , wolnych chwilach  szydełkuje , projektuje i szyje odzież , aranżacje okienne i poduszki. Ozdabiam również różne przedmioty drewniane i szklane korzystając z technik decoupage . Od niedawna zajmuje mnie również  odnawianiem mebli . Lubię dekorować wnętrza zgodnie z porami roku . Kocham zwierzęta duże i małe i postrzegam ludzi przez pryzmat ich stosunku do nich. Mam 3 koty i psa , które jak ich właścicielka starają się ,,żyć ze sobą w zgodzie”

      Przygotowanie:
      • Stopień:
        nauczyciel dyplomowany
      • Studium nauczycielskie w Poznaniu:
        wychowanie przedszkolne
      • UAM w Poznaniu:
        reedukacja i opieka pedagogiczna