Jagódki

  • Ogólne informacje

    Jesteśmy jagódki, czarne jagódki, Mieszkamy w lesie zielonym, Oczka mamy czarne, buźki granatowe, A rączki są zielone i seledynowe. Jest nas całkiem sporo. Dziewczynki: OLGA , GABRYSIA B. , ŁUCJA , LENA , ANIA , MARYSIA , JULKA , NIKOLA , MAJA , GABRYSIA K. , MARTA , NIKOLA , GABRYSIA. Chłopcy: MICHAŁ , OLIWIER , STAŚ S. , STAŚ G. , STAŚ K. , IGOR , MARCEL , KUBA , ANTEK , GRZESIU , KRYSTIAN.
  • Jagódki

    • Wiek dzieci:
      6 lat
    • Rozmiar klasy:
      24 dzieci
    • Wychowawca:
      mgr Violetta Ziętek
    • Drugi nauczyciel:
      mgr Luiza Wielińska
    • Pomoc nauczyciela:
      Weronika Ruchniewicz
  • Aktualności z naszej grupy

    Zobacz co słychać w grupie Jagódek
  • Czego się uczymy w listopadzie?

    Cele ogólne:

     rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie informacji o relacjach rodzinnych, doskonalenie czytania metodą sylabową, wprowadzenie litery M, m jak mapa;

    ·         kształtowanie poczucia przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina;  rozwijanie percepcji wzrokowej, utrwalenie określeń najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od;

    ·         kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, rozwijanie percepcji wzrokowej; stosowanie określeń ilustrujących następstwo czasu: wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu; wprowadzenie cyfry i liczby 3;

    ·         kształtowanie poczucia przynależności do rodziny; rozwijanie percepcji słuchowej; ćwiczenie narządów artykulacyjnych;

    ·         kształtowanie poczucia przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzina; rozwijanie percepcji wzrokowej; rozwijanie słownika czynnego o pojęcie drzewo genealogiczne; doskonalenie umiejętności tworzenia drzewa genealogicznego swojej rodziny;

    ·         poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi, rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc;

    ·         poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego; rozwijanie słuchu fonematycznego;

    ·         rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie na podstawie doświadczeń z wodą, rozwijanie myślenia operacyjnego – badanie stałości objętości płynów;

    ·         utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku, rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach dotyczących jesienniej pogody, wprowadzenie litery T, t jak termometr;

    ·         kształtowanie rozumienia pojęcia prognoza pogody, odczytywanie i zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych, ćwiczenie umiejętności prezentowania swojej pracy na forum grupy;

    ·         samodzielne wyszukiwanie informacji o zwierzętach domowych z różnych źródeł; wprowadzenie litery D, d na przykładzie wyrazu deska;

    ·         poszerzanie wiedzy na temat klasyfikacji zwierząt (ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby); rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie i nazywanie zbiorów obiektów; wprowadzenie cyfry i liczby 4;

    ·         kształtowanie odpowiedzialności związanej z opieką nad zwierzętami domowymi; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych ze zwierzętami domowymi;

    ·         kształtowanie wrażliwości i empatii w stosunku do zwierząt; wskazywanie podobieństw pomiędzy ilustracjami obrazującymi pracę weterynarza;

    ·         rozwijanie poczucia wspólnoty, integrowanie grupy przedszkolnej; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie rytmów 3–4 elementowych słuchowo-ruchowych; utrwalenie informacji o niedźwiedziach jako dzikich zwierzętach (bezpieczeństwo); rozwijanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji w różnych źródłach; doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego – układanie historii na zadany temat;

    ·         rozwijanie umiejętności samodzielnego korzystania z książek i ilustracji, kształtowanie odpowiedzialności za własną pracę; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach związanych ze zwierzętami zasypiającymi na zimę; wprowadzenie cyfry i liczby 5;

    ·         utrwalanie informacji o zwierzętach gromadzących zapasy na zimę; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; wprowadzenie litery Y, y jak w wyrazie buty;

    ·         rozpoznawanie i nazywanie ptaków pozostających na zimę w Polsce oraz przylatujących podczas zimy; rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy obrazkami i wyrazami;

    ·         rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odczytywanie map i planów, zaznaczanie biegunów na globusie; rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na obu biegunach; rozwijanie pamięci wzrokowej poprzez odtwarzanie obrazków;

    ·         rozwijanie poczucia odpowiedzialności i empatii w stosunku do zwierząt; rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez stosowanie liczebników porządkowych.

  • Nasze plany:

    Serdecznie zapraszamy rodziców na zajęcia z cyklu ,, W gościnie u…”w dniu 14. 11. 2018 r. o godzinie 16.30

    Domowe wypieki na naszym spotkaniu ; mile widziane- proszę o kontakt !

  • Informacje o Wychowawcy

    • Violetta Ziętek
      nauczyciel dyplomowany

      Violetta Ziętek

      nauczyciel dyplomowany

      Jestem absolwentką Studium Nauczycielskiego i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczycielem dyplomowanym

      Praca zawodowa sprawia mi wiele satysfakcji i przyjemności .  Każde dziecko to mały człowiek , który ma swoje prawa i  nieograniczone możliwości i tylko rolą dorosłych jest szerokie otworzenie drzwi do świata wiedzy i umiejętności.

      Wielokrotnie wcielałam się w scenarzystę i reżysera przedstawień teatralnych z powadzeniem  prezentowanych przez dużych i małych aktorów. Kocham zwierzęta duże i małe i postrzegam ludzi przez pryzmat ich stosunku do nich. Mam kota i 2 psy , które jak ich właścicielka starają się ,,żyć ze sobą w zgodzie”

      Przygotowanie:
      • Stopień:
        nauczyciel dyplomowany
      • Studium nauczycielskie w Poznaniu:
        wychowanie przedszkolne
      • UAM w Poznaniu:
        reedukacja i opieka pedagogiczna