Pszczółki

  • Ogólne informacje

    Grupa pszczółki to dzieci 3-4 letnie, do której uczęszcza 25 dzieci. Pracują w niej dwie panie mgr Magdalena Jankowska i mgr Kinga Roszyk oraz pani Hania, która jest pomocą nauczyciela. Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznajemy przedszkole, nasze panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Podczas zajęć staramy się skupić uwagę, żeby poznać wiele ciekawych rzeczy. Uczymy się tańczyć, śpiewać, rysować i malować. Lubimy zabawy na placu zabaw i spacery na świeżym powietrzu. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami odpoczywamy na leżaczkach słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek czytanych przez panią.
  • Pszczółki

    Wyprawka dla przedszkolaka:

    • piżamka
    • kubek, szczotka, pasta do zębów
    • worek z tkaniny, a w nim: kapcie (niewiązane), zapasowe majtki, spodnie, rajstopy, skarpetki, bluzka
    • fartuszek

    W miarę możliwości prosimy zaopatrzyć dzieci w:

    • ręczniki papierowe (raz w miesiącu)
    • pudełko chustek higienicznych (raz w miesiącu)

    Prosimy aby wszystkie rzeczy były podpisane.

    • Wiek dzieci:
      3-4 lata
    • Rozmiar klasy:
      25 dzieci
    • Wychowawca:
      mgr Magdalena Jankowska
    • Drugi nauczyciel:
      mgr Kinga Roszyk
    • Pomoc nauczyciela:
      Hanna Łuczek
  • Aktualności z naszej grupy

    Zobacz co słychać w grupie Pszczółek
    • Zapraszamy na spotkanie z psychologiem
      18 kwietnia, godz. 16:30 odbędzie się spotkanie z psychologiem. Tematyka spotkania „Zachowania agresywne wśród dzieci” i „Dojrzałość szkolna”. Zapraszamy wszystkich [...]
    • Wizyta Prezydenta w Szamotułach
       Wizyta Prezydenta RP w Szamotułach   Z upoważnienia Kancelarii Prezydenta RP informuję, iż Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej p. Andrzej Duda w [...]
    • Co w kwietniu ?
      4 kwietnia, zajęcia sportowe na hali CS (godz. 9:45- Słoneczka, godz. 11:00-Jagódki) 9 kwietnia- międzyprzedszkolny konkurs języka angielskiego (Słoneczka, Wędrowniczki) [...]
  • Czego się uczymy w kwietniu?

    Tematy kompleksowe:

    1. Wiosna:
    – poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowlanych na wsi,
    – nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania,
    – wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.

    2. W świecie sztuki. Teatr:
    – oglądanie przedstawień dla dzieci w przedszkolu,
    – oglądanie przedstawień teatralnych w wykonaniu kolegów i koleżanek,
    – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

    3. Poznajemy przyrodę:
    – nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew,
    – niedeptanie trawników, klombów z kwiatami,
    – wyrzucanie śmieci do kosza.

    „Wielkie sprzątanie”

    1.W lesie na polanie

    dziś ważne zebranie.

    Wzięły się zwierzęta

    za wielkie sprzątanie.

    Ref.: Szu-szu-szu! Szu,-szu- szu!

    Pracujemy ile tchu!

    Szu-szu-szu! Szu,-szu- szu!

    Zaraz czysto będzie tu!

    1. Mrówki ze ślimaczkiem

    sprzątają pod krzaczkiem,

    a żabki z wiewiórką

    w strumyku za górką.

    1. Zbierają sikorki

    papierki i worki,

     a maleńkie muszki

    butelki i puszki.

    1. Kosy pogwizdują

    i śmieci pakują,

    a niedźwiadek z liskiem

    sortują je wszystkie.

    1. A gdy posprzątały

    ten list nam wysłały:

    „Pamiętajcie dzieci,

      by w lesie nie śmiecić!”                                                                                                          

     

  • Nasze plany:

    Od 9.04. dzieci z grupy Pszczółki już nie leżakują.

     

     

     

     

     

  • Informacje o Wychowawcy

    • Magdalena Jankowska
      nauczyciel kontraktowy

      Magdalena Jankowska

      nauczyciel kontraktowy

      „Pracę jako nauczyciel rozpoczęłam osiem lat temu. Jestem osobą, która łatwo nawiązuje kontakty interpersonalne z dziećmi jak i z personelem. Staram się być twórcza i kreatywna w pracy z dziećmi, wykorzystując metody, formy i środki dydaktyczne  w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Moim celem jest to, aby prowadzone zajęcia pozwalały dzieciom na właściwy rozwój osobowy, kształtowały umiejętności funkcjonowania w grupie, komunikowania się i rozwiązywania problemów.

      Prywatnie jestem żoną i mamą dwójki dzieci. Bardzo lubię spędzać czas z rodziną, to ona daje mi siłę i  motywuje do dalszych działań. Wolny czas spędzamy na spacerach, wycieczkach rowerowych, oraz na działce gdzie obcując z przyrodą odpoczywamy.”

      Przygotowanie:
      • Stopień:
        nauczyciel kontraktowy
      • Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Lesznie:
        wychowanie przedszkole i nauczanie zintegrowane